Tuesday 3 January 2017

Harga Emas Semasa Banque Negara Forex

Forex Trader Perosak amp Islamkah Matawang Emas Tidak dinafikan systéma kewangan Islam yang wujud hari ini masih banyak kelemahan dan kekurangannya. Dari pelbagai jenis sudut, sama ada dari sudut rangka kewangan dunia yang mengcengkam, système perundangan yang banyak kalanya tidak bersedia dan tidak menepati, pemegang saham perbankan Islam yang lsquotidak ihsan serta terlalu mengejar keuntungan, sistem perkomputeran dan pengiraan yang masih lagi lsquoterpaksa mengikut rentak majoriti yang Konvensional, produk perbankan Islam yang masih terbawa-bawa kehendak pelanggan berminda konvensional, pelanggan yang terlalu lsquodemand kesempurnaan pada praktis perbankan islam islam islam islam islam islam islam islam islam islam islam islam islam islam islam islam islam islam islam islam islam islam islam islam islam islam islam islam islam islam islam islam islam Dan diatur tidak dengan cara yang betul dan panjang lagi senarainya jika ingin saya kongsikan di sini. Dari senarai panjang tersebut, hanya, satu, yang, ingin, dikongsikan, bersama, dalam, tulisan, ringkas, padat, ini. Iaitu topik berkaitan système pengendalian matawang yang menyukarkan perubahan untuk melahirkan système kewangan Islam yang terbaik. Kesalahan pengendalian dan regulasi matawang hari ini diahui oleh begitu ramai pakar dari kalangan Musulmane dan bukan Islam sebagai salah satu punca berlakunya kegawatan demi kegawatan. Di dalam Forum Kewangan Dunia de Genève 2010, baru-baru ini, Pengerusi Majlis Syariah Kesatuan Kewangan Islam Sédounia (AAOIFI) yang juga Naib Présidé Darul Uloom, Karachi, Syeikh Mufti Taqi UThamni telah berusaha berkongsi pandangan sebagai mewakili majoriti besar ulama dan ahli ekonomi Islam Berkenaan système matawang. Beliau cuba membawa menyedarkan pemimpin-pemimpin Negara maju untuk membuat satu perubahan radikal jika benar-benar ingin mengelakkan berulangnya lsquoserangan kejatuhan ekonomi di masa akan datang. Sesuai dengan tema programme tersebut yang cuba mencari punca dan penyelesaian bagi kegawatan ekonomi baru-baru ini. Bénar, di waktu dan ketika ini, yang praktikal adalah dengan cuba meyakinkan pemimpin Negara maju ini untuk berubah, itu adalah salah satu cara terbaik untuk mempengaruhi système de besogne kewangan dunia untuk berubah dan dibaikpulih sedikit demi sedikit. Memang kita boleh menunjuk lsquolagak untuk mempertikai itu dan ini dan mengkritik système kewangan Islam dengan pelbagai tuduhan keras selagi menumpang di atas système kewangan konvensional dan menggunapakai matawang fiat kertas. Namun pandangan idéal semata-mata yang tidak menjejak de bumi pasti akan gagal menyakinkan pemimpin Negara maju untuk berubah, lalu ia akan kekal menjadi mimpi dan idaman sahaja. Atas dasar itu, kita bersyukur dan berterima kasih atas usé Syeikh Taqi Uthmani yang amat cemerlang. Beliau mengusulkan idée perubahan praktikal yang mesti dilakukan oleh dunie bagi menghasilkan sesebuah système kewangan yang lebih dinamik dan selamat di masa akan datang. Salah satu cadangannya patut difahami sebaiknya olé kita semua, selaku umat Islam sendiri. Kerana bagaimanakah boleh kita mengharapkan perubahan hanya dari minda dan tangan pemimpin barat sedang kita sendiri tidak faham apa yang sepatut dan yang tidak. Justeru, di kesempatan ini saya ingin menegaskan satu perkara sahaja. Tanpa niat untuk mengulas secara mendalam perihal matawang emas dan praktikalitinya de dunia moden, sebenarnya ada satu isu yang lebih fondamental dari isu tersebut, yang tanpa memahaminya, matawang dinar emas (jika mampu dilaksana) juga akan tetap gagal dalam membentuk sebuah système ekonomi yang Islamik dan Stabil. Ia adalah isu kemestian untuk mengembalikan fungsi matawang dalam Islam. KEMBALIKAN FUNGSI ASAL MATAWANG Imam Abou Hamid Al-Ghazali sejak 900 tahun dahoulou telah menegaskan fungsi asal dan asa bagi matawang menurut perspektif Islam. Beliau berkata quotPenciptaaan dirham dan dinar (matawang emas dan perak) adala benar-benar satu rahmat d'Allah taala, kedua-duanya pada hakikatnya tiada nilai tersendiri yang boleh dimanfaatkan oleh manusia (seperti untuk makan dan minum), tetapi akhirnya semua manusia memerlukannya disebabkan semua Manusia memerlukan nilai suatu komoditi (barang) uni tuikukan bagi mendapatkan keperluan asas makanan dan pakaiannya. Atas sebab itu, transaksi yang melibatkan pertukaran barangan antara satu sama lain tidak dapat dielakkan, Namun masalahnya, bagaimana untuk diukur nilai sesebuah barang dan ditetapkan harganya Juste keperluan itu, semua barangan keperluan ini memerlukan satu barang perantaraan yang boleh menjadi ukur rujuk bagi nilai. Maka itulah gunanya dinar dan dirham ini, kedua-dua logam berharga itu akan menjad ukuran nilai sesuatu barangan lain kerana KEDUANYA TIDAK MENJADI OBJEKTIF jual beli, je suis un hansya menjadi perantaraan, jika kedua menjadi OBJEKTIF système seluruh ekwangan akan ROSAK DAN TERGANGGU. Kerana itulah Allah menciptankannya, melalui perantaraannya, pertukaran barangn kepelruan yang menjadi sasaran dan oibjektif jual beli akan terjamin keadilannya. quot Dari penerangan Imam Al-Ghazzali ini, jelas pendirian ekonomi Islam berkenaan matawang tidak kira dari jenis emas, perak atau kertas fiat adalah: - a) Matawang mésilah hanya sebagai perantara bagi tranksaksi jualbeli komoditi sebenar sahaja dan ia sendiri BUKAN komoditi. B) Matawang mesti menjadi panduan ukuran nilai sesuatu barang keperluan. Kedua-dua syarat atat saling berkait, tanpa salah satu, akan gagal menjad matawang yang dikehendaki oleh Islam. Ini juga konsep yang telah diakui tepat oleh pour ahli ekonomi seluruh dunia, khususnya économiste musulman. Malangnya, diytika ahli cerdik pandai dans menyarankan dan mengakuinya, pemimpin politik dan taikon kewangan dan régulateur badan utama kewangan dunia tidak mahu menrima pakai cadangan dan pandangan tersebut, tidak lain adin akibat ketamakan melampau puak korporat dan politik ini. Kesannya, hari ini matawang selan dijadikan sandaran nilai dan perantara moyen jualbeli, i sendiri telah dijadikan sebagai komoditi yang juga barang yang dijual dan dibeli. Dalam bahasa mudahnya, emas dan matawang sendiri dijadikan sebagai objektif dalam sesuatu transaksi jualbeli, ia sepatutnya hanya menjadi perantara namun kini, fungsinya telah disalahgunakan sehingga menjadi barang jualan dan akhirnya menyebabkan nilainya tidak lagi stabil (fluctuer). Ini mencacatkan, fungsinya, yang, sepatutnya, dijadikan, sandaran, atau, ukuran, bagi, nilai, komoditi, lain. Matwang yang dijadikan sandar nilai sepatutnya mempunyai nilai yang hampir testament, tidak terlalu banyak berubah dan bergerak. Hanya dengan itu, inflasi dapat dikawal dan jualbeli menjadi stabil dan keadilan tersebar. Namun apabila matawang hari ini de jadikan komoditi, nilai sendiri tidak terkawal. Selain melihat nilai matawang kertas, cuba lihat juga nilai emas hari ini, bukankah ia juga turun naik dengan agak kerap..itu tanda emas yang wujud hari dans diperlakukan secara salah oleh manusia. Atas sebab itu, hatta jika hari ini kita sibuk menginginkan emas untuk dijadikan matawang, namun dengan sikap dan attitude yang menggangap matawang sebagai komoditi, emas dan perak itu sendri pun akan gagal berfungsi sebagai matawang yang diinginkan oleh Islam. Sebab itulah, perlu difahami, kejayaan menjadikan emas sebagai matawang belum boleh dianggap satu kejayaan mengislamkan ekonomi sama sekali, malah masih amat jauh. Malah, apa yang lebih perlu diperbetulkan adalah sikap, kefahaman dan système de régulation kewangan dunia hari ini. Sistem matawang emas dan perak ini jeu de mots bukanlah diperkenalkan oleh Rasulullah, malah ia telah wujud sebelum dari kebangkitan Rasulullah. Islam menerima pakai dua logam berharga itu sebagai matawang dan hanya mampu de quotISLAMKAN apabila syarat-syarat urusniaga matawang yang digariskan oleh baginda Nabi DIPENUHI. Justeru, hanya memperjuangkan, matawang, emas, bukan, segala-galanya, bagi, sebuah, ekonomi, kewangan, islam. Justeru, janganlah ada yang menyangka bahawa système kewangan Islam akan hanya menjadi benar-benar Islam apabila menggunakan emas dan perak sebagai matawang. Tidak semudah itu. Malah dengan fiat money ini juga système kewangan Islam mampu dicapai jika regulasi dan pengurusan matawang berjaya direfomasikan képada cara yang betul, sama ada cara dikeluarkan, edaran, kawalan dan penggunaannya. MENYEDIHKAN BILA EMAS DIJADIKAN ALAT PELABURAN Lebih menyedihkan, di kétika lancé par desakan untuk mengembalikan emas dan perak sebagai matawang dipukul canang oleh sebahagian umat Islam, individu yang sama juga kelihatan sibuk memperdagangkan emas dan menjadikannya sebagai sebagai bahan pelaburan. Mereka sibuk membeli emas dalam bentuk jongkong yang dijual oleh Banque Publique, Maybank melalui akaun pelaburan emasnya, atau melalui syarikat-syarikat lain untuk disimpan dan kemudian dijual bagi memperolehi inédit atas perbezaaan hari ini dan masa hadapan. Kemudian mereka menggembar-gemburkan kononnya melabur dalam emas adalah Islamik dan menepati Islam. Hakikatnya itu adalah dakwaan terseleweng maitka, ia tersasar dari falsafah matawang yang digariskan oleh Imam Al-Ghazzali, la majorité illmuan Islam. Memang benar, walaupun, secara, kontraknya, jual, beli, mereka, adalah, apabila, menepati, syarat, serah, terima, pada, satu, masse, dan, sama, timbangannya (Yadan bi Yadin mithlan bi mihtlin). Tetapi hakikatnya tindakan itu tersasar dari Maqasid al-Shariah kepada penciptaan emas dan perak itu sendiri. Malah jika benar-benar satu hari kelak emas dijadikan matawang, individu sebegini yang akan merosakkan système kewangan Islam di ketika itu. Mengapa Kerana mereka terlibat dalam mengubah fungsi émeutes de perak yang sepatutnya menjadi matawang kepada komoditi dan objektif untuk membuat untung atas perubahan nilai. Selagi mereka melaksanakan kerja itu, selagi itulah emas juga TIDAK SESUAI Envoyer un message privé. Kelak nanti syiling-syiling matawang emas semuanya disimpan dan disorokkan dari gunapakai, kerana ingin menunggu nilainya menaik. Tatkala itu ia akan tergolong dalam éti ihtikar yang diharamkan. Perlu difahami, emas yang sudah, dibentuk, menjadi perhiasan, seperti gelang, rantai, cincin dan sepertinya tidak dilarang untuk dijadikan komoditi atas sifatnya yang telah bercampur dengan habileté pembuatan dan ditokok tambah pula dengan batu permata dan sebagainya. Tatkala itu, barulah boleh diambil untung atas jualannya. BAGAIMANA KONTEKS HARI INI MATWANG KERTAS Mouvement des matawangs dans les masas tidak wujud de ketika ini, maka bagi memastikan système kewangan lebih stabil dan selamat pada pandangan islam, maka apa sahaja yang menjadi galang ganti kepada matawang emas dan perak juga TURUT WAJIB DIKENDALI SESUAI SEBAGAI MATAWANG BUKAN KOMODITI . Kesatuan Fiqh Islam séduit, akur kepada système kewangan dunia yang dipegang oleh bukan L'islam, le ménage de mereka de menjadikan kertas sebagai matawang. Maka atas dasar hajiat. Ulama, sedunia, bersama, pakar, ekonomi, islam, membuat, keputusan, keharusan untuk, mengunnapakai, matawang, kertas, namun, mestilah, diuruskan, menepati, cara, urusan, emas dan, perak. Iaitu dari sudut hukumnya dan juga cara pengendaliannya sebagai matawang, iaitu tidak harus dijadikan komoditi. Atas sebab itu, commerce de forex walaupun dibuat spot tetapi untuk mengabil untung atas perbezaan nilai matawang, adalah juga HARAM dalam islam kerana ia lebih kepada spekulasi dan perjudian. Di samping isu-isu lain seperti gharar dan keterlibatan riba dalam levier. Apapun, yang pasti perniagaan commerce de forex wang kertas pelbagai Négara adalah untuk menraih untung atas perbezaaan nilai matwang adalah HARAM kerana ia adalah judi dan penyebabmedate kepada system ekonomi dunia que penyumbang kepada inflasi serta ketidakstabilan nilai matawang. Banque-banque Islam di seluruh dunia juga dikalal selia oleh Majlis Syariah masing-masing agarme tiada unsur spekulasi dalam setiap forex trading mereka. Hanya forex untuk tujuan lindung nilai (couverture) sahaja dibenarkan. Itulah juga keputusan Majlis Banque Shariah Negara Malaisie. Forex trading uni raih untung atas perbezaan nilai matwang tidak dibenarkan OLEH MAJORITI Majlis Syariah banque-banque Islam walaupun ia dibuat secara spot. Hasilnya, le kita perlu faham, le matawang kertas (l'argent fiduciaire) yang wujud hari ini juga mestilah TIDAK dijadikan komoditi, sama seperti emas dan perak. Itulah yang diwarwarkan olé Syeikh Taqi Uthmani semasa Forum Kewangan Dunia. Bagi mengurangkan masalah di système dalam ekonomi semasa. Sebagai jalan pertama untuk mewujudkan système ekonomi adil dan menepati Islam. Malangnya dicelah-celah ketamakan manusie hari ini, matawang kertas fiat hari dans turut menjadi bahan sasaran dan objektif keuntungan. Bukan sahaja banque-banque terlibat, malah ramai individuel juga rambang mata berniaga FOREX plateforme internet melalui, walau ia ditegah oleer kerajaan, semuanya tidak diendah lagi. Mereka membeli matawang sesebuah Negara (Euro sebagai contoh) untuk disimpan sebagai pelaburan bagu menunggu nilainya menaik untuk dijual kembali di pasaran. Inilah punca dan penyebab kelam kabut ekonomi dunia. Sama ada ia dilakukan olé industri perbankan atau individu. Kesemuanya BERDOSA. Imam Al-Ghazzali berkata. QuotJadinya, barangsiapa yang memulakan berjualbeli matawang (untuk mendapat keuntungan perbezaan nilai), tindakannya sendiri telah BERCANGGAH dengan objktif asal penciptaan matawang. Jika dibenarkan mereka berbuat demikian kelak matawang itu sendiri akan menjadi tumpuan dan objektif lalu akan bermulalah perbuatan ihtikar (tamponnement) simpan untuk tunggu naik harga dan jualquot 1 Falsafah larangan dan objktif ini dijelaskan oleh Syeikh Taqi uthmani dapat dilihat dengan jelas dari pengharaman riba dan penghalalan Jual beli sebagai ganti kaedah untuk mendapat untung. PENYELESAÏEN TEPAT DAN TIDAK PELIK Sebénamya cadangan ini tidaklah ganjil dan pelik, malah ia juga téleh dicadang oleh ramai pakar ékonomi termasuk yang bukan beragama Islam. Contohnya selepas berlakunya kegawatan pada tahun 1930 an, lsquoEconomic Crisis Committee telecharger ici drapeau de la Chambre de Commerce de Southampton. Pour assurer que l'argent remplit sa fonction réelle de fonctionnement en tant que moyen d'échange et de distribution, il est souhaitable qu'il cesse d'être négocié comme une marchandise. Quot 2 Malah suatu percubaan praktikal tamouli dicuba dan didedahkan olé seorang ahli ekonomi bernama Margrit Kennedy de dalam bukunya bertajuk QuotInterest et inflation Money. quot Beliau memaklumkan hasil percubaan pelaksanaan intérêt modèle gratuit DAN MATAWANG TIDAK DIJADIKAN KOMODITI yang dilakukan de pekan kecil Autriche pada tahun 1932 - 1933, dia menyatakan. Lorsque plus de 300 communautés en Autriche ont commencé à s'intéresser à l'adoption de ce modèle, la Banque nationale autrichienne a vu son propre monopole menacé. Il est intervenu contre le conseil de ville. 3 3 Beliau juga bersama beberapa pakar ekonomi di USA tampa de bagu bagu mencadangkan system ini kepada kerajaan États-Unis pada tahun 1933, tetapi semua cadangan mereka ditolak. Syeikh Taqi menegaskan. Afin de sauver le monde de ces mauvaises conséquences, le commerce de l'argent lui-même devrait être arrêté. L'échange de différentes devises est évidemment inévitable aux fins du commerce international, pour lequel une monnaie doit être vendue pour une autre monnaie, et une marge de profit pour le vendeur peut être intégrée au taux de change. Dans la mesure où ces opérations de change sont effectuées dans le but véritable du commerce transfrontalier de marchandises réelles, elles ne peuvent poser aucun problème. Le problème se pose lorsque l'échange de devises est destiné à des transactions spéculatives en argent lui-même. Malheureusement, la majorité des opérations sur devises effectuées sur le marché sont purement spéculatives. Quot 4 Ertinya. QuotBagi menyelamatkan dunia dari kesan burouk, penjualbelian matawang MESTI dihentikan, Namun begitu, pertukaran matawang berbeza adakalanya tidak dapat dielakkan bagi keperluan perdagangan antarabangsa, yang mana memerlukan pertukaran dan jualbeli matawang berbeza. Dan marge keuntungan penjual mungkin tissuh dimasukkan dalam nilai tukaran. Biasanya pertukaran dari jenis ini yang didasari oleh tujuan-tujuan asas perdagangan komoditi sebenar, tidak banyak mengancam ekonomi. Masalah sebenar hanya berbangkit aptitude pertukaran matawang dessin bagi tujuan spekulasi dalam nilai matawang itu sendiri. Amat malang apabila didapati majorité transaksi pertukaran matawang dessinat adalah atas dasar spekulasi tulen (judi). Bayangkan, dengan jumlah commerce international global pada tahun 2008 sekitar US 32 trillions, 5 iaitu purata US88 milliard setiap hari, mankala lsquodaily chiffre d'affaires bagi les marchés mondiaux des changes pula dianggarkan pada nilai USD 3,98 trillions, 6 iaitu, 45 kali ganda lebih besar dari jumlah international Commerce. Ini bermakna hanya 2 mâle de mât de perruque de mâle de mâle de mâle de brigade de mâle et de mâle. Baki 98 adalah dilakukan atlas dasar spekulasi yang akhirnya menyebabkan inflasi de seluruh dunia dan menjadi salah satu punca ketidakstabilan ekonomi dunia dan kegawatan. 1) Wajib mengâlâbâkârnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn 2) Tidak menjadikan matawang samada wang fiat atau emas dan perak sebagai komoditi kerana ia hanya akan merosakkan système nilai dan ekonomi serta menambah inflasi. 3) Haram hukumnya menyertai FOREX Commerce d'Internet de peringkat individuel kerana bercanggah dengan undang-undang negara dan banyak syubhatnya de sisi undang-undang L'islam. 4) Setiap penasihat Syariah banque-banque L'Islam wajib menyemak kembali fatwa mereka (jika ada yang membenarkan) yang membenarkan banque seliaan mereka berniaga FOREX Trading marie mematuhi syarat serah terima sertamerta. 5) Kerajaan Malaisie amat patut mengenengahkan idée ini kedalam perbincangan ekonomi dengan Negara-negara maju di seluruh dunia. Saya yakin mereka sedar, hasil membenaRKAN matawang sebagai KOMODITI inilah yang menjadikan Malaisie sasaran George Soros pada tahun 1997. Tanyala Dr Mahathir tentang hal ini. 6) Pas de dan Pakatan Rakyat juga patut menjuarai isu ini di pentas nasional dan global. Jangan biarkan Syeikh Mufti Taqi Uthmani keseorangan dalam lontaran ideanya. 7) Kepada penyokong-penyokong matawang emas dinar, jangan anda terlibat dalam perdagangan emas jongkong sebagai komoditi kerana anda adalah punca kegagalan système itu diyakini oleh barat kérane nilainya juga turut akan menjadi fluctuer kerana anda. 8) forex YANG DIBENARKAN hanyalah a) Untuk lindung nilai (couverture) b) untuk tukar duit kerana urusan luar negara (yang biasanya tukar di échange de monnaie) c) forex tukaran matawang yang diperlukan kerana perdangangan komoditi di peringkat antarabangsa yang memerlukan penggunaan matawang berbeza. 9) FOREX trading untuk raih keuntungan yang dilakukan oleh individuel sebenarnya kecil sekali berbanding FOREX yang dilakukan oleh Banque Negara Malaisie dan banque-banque Komersial. Kerajaan Malaisie sepatutnya MENIMBANG KEMBALI DASAR FOREX yang besar ini terlebih dahulu. Bukankah dahulu BNM pernah rugbi berbillion ringgit akibatnya. Kesimpulannya kedua-dua Forex dari institusi perseorangan sama sekali tidak menepati Maqasid Shariah dan merosak fungsi matawang. 10) Sekadar menyimpan emas untuk diri sendiri di kemudian hari, tiada masala de sisi Islam dan Maqasid Shariah. Apa yang saya sifatkan sebagai bermasalah dalam tulisan ini adalah yang simpan emas sekejap, kemudian jual, kemudian simpan balik, kemudian jual semula. Iaitu mereka yang menjadikan dans un panier secara kerap kerana meraih untung perbezaaan nilainya. Jadi, jangan salah faham tulisan ini sebagai dans le total melarang simpanan emas. Terima kasih kepada sesiapa yang mampu mémbaca sehingga tamat artikel ini khusunya bagi mereka yang mampu memahami tulisan ini. Sampaikanlah ia kepada sésiapa yang mampu memgambil manfaat darinya. Zaharuddin Abd Rahman 1 février 2010Les plans d'investissement par le biais de thèmes ont toujours été un sujet de discussion haut. Cela est particulièrement vrai pour les investissements en or. Ces derniers temps, nous voyons beaucoup de ces projets surgir dans notre scène locale. Notre banque Negara Malaysia aborde cette question dans leur publication, Ringgit. Parmi le régime, une société avec conformité Syariah offre 2 8220Hibbah8221 sur une base mensuelle. Avec quelques coups simples sur un abaque, 2 par mois apporte un retour annualisé de 24. Je trouve cela drôle. Rappelez-vous comment le pays a réagi l'année dernière quand KWSP a annoncé le dividende Les nouvelles était si grande, il se sentait comme une fiesta avec feu d'artifice à Putrajaya Nous avons célébré le retour avec un énorme lettrage en face de chaque matériau publiable dans le pays. RÉSULTAT FANTASTIQUE DE KWSP Durian runtuh Durian runtuh 8220Durian runtuh8221 6 est un nain comparant au régime d'investissement d'or. Si le plan d'investissement en or est robuste, sécurisé et conforme à la Syariah, je recommande KWSP de canaliser la part du lion de leur fonds dans ce. Détendez-vous, nous allons bientôt obtenons 24 Dividen pour notre KWSP On peut même arriver à profiter d'un jour férié cette année prochaine Modus Operandi yang Sering ialah digunakan: Pelabur diminta mengisi Borang pelaburan dan menandatangani perjanjian dengan pengendali écrémé Pelabur akan membayar harga produk emas tersebut sama ada dengan cek atau Secara Tunai Pelabur diberikan pilihan untuk mengambil produk emas tersebut daripada pengendali écrémé (bersama Sijil emas pelaburan) pada bila-bila masa Seperti yang ditetapkan oleh pengendali écrémé atau membenarkan pengendali écrémé menyimpan produk emas tersebut Pelabur akan menerima pulangan dalam bentuk Dividen atau hibah setiap bulan Sepanjang tempoh pelaburan mengikut peratusan yang ditetapkan dan pengendali écrémé menjamin pembelian balik emas, iaitu pelabur berhak menjual balik produk emas tersebut kepada pengendali écrémé pada akhir tempoh perjanjian, pada harga belian asal. Cité de la publication de la Banque Negara Malaysia8217s, Ringgit Juin méthode 2012 des opérations courantes utilisées: Les investisseurs sont tenus de signer un accord vers les paiements de régime peut être sous forme d'espèces ou de chèques investisseurs sont donnés un choix pour ramasser l'or (avec certification) à la date Convenu ou de le faire entreposer par la société. L'intérêt sera donné à l'investisseur sur une base mensuelle basée sur l'intérêt formulé ou 8220hibbah8221 pour une période convenue. À la fin de l'accord, la société rachètera l'or au prix d'achat. Il doit être un or portant oie Maintenant, méditez ceci: Combien l'entreprise a besoin de faire de l'estomac 24 giveaway annualisé En théorie, ils doivent faire plus de 24 pour soutenir leur fonctionnement. Don8217t oublier, au-dessus de hibbah généreux, ils donnent des commissions aux agents ainsi. En réalité, l'or et l'argent sont destinés à la préservation de la richesse, pas la spéculation. Veuillez télécharger ce numéro de Ringgit by Bank Negara Malaysia ici. Don8217t obtenir triché. Un jour, la musique s'arrêtera. Articles Similaires:


No comments:

Post a Comment